Cerita LadiesPurple
Si LadiesPurple

Nyan Cat

Status ; hye si cantik dan si hensem...dtg la selalu yer...

get this widget here
Mereka Terhebat

↔ si Pemilik BLog
↔ Orang TErsayang
↔ Kawan Blog
↔ Back to post.


google



Sembang-sembang Sini



Older Post | Newer Post
perlu berjimat ni..simpan duit untuk masa depan =)
Thursday, February 23, 2012 | 9:05 PM | 13 comments

asalamualaikum...
hai..harini nur nak kongsi tips dengan korang..tapi pasti korang pun mesti dah da buat benda-benda macam ni

SITUASI 1

1.bila korang dah kehabisan perfume..dan duit pun tengah kering..disaat itu badan agak berbau juga..kebetulan korang da kat kedai runcit kan..da sample perfume..
buat-buat cakap dengan kawan..
kamu : ....(nama kawan) wei wangi kan..(sambil buka penutup perfume dan sapu-sapu kat baju)
kawan : haa wangi ( sambil blur tak tahu apa-apa)
kamu: yang ni pun wangi ( sapu-sapu lagi sampai sebotol abes)

kan..dah wangi...hakhak..

SITUASI 2

kamu berkenan dengan satu baju tu..tapi duit kamu tak cukup..masa tu kamu keluar dengan mak kamu..

kamu: mak nak yang ni
mak:beli jelah...duit sendiri..
kamu:yela-yela.. mak jom teman ( saje nak tunjuk ngada-ngada padahal nak pasang taktik)
kamu:mak tak cukup duit. (masa dekat kaunter)
mak: nah..(sambil hulur kan duit..pekenakan aku budak ni)

kamu...yes-yes dapat baju...konon nak bayar balik..sampai kesudah lupa..hahha

SITUASI 3

kamu agak lapar sangat-sangat..lambat lagi nak tunggu kawan/pak we shoping

kamu: awak pergi jalan-jalan dulu yer
pakwe/kawan: ok awak

kamu jalan-jalan..rasa semua makanan /minuman yang orang kat supermarket tu bagi rasa..
buat muka tak malu je tunggu..

kan dah kenyang....

kalu kat sekolah pulak tak bawak duit..

kamu: tengok tenung lama-lama kawan kamu makan
kawan: (eh..apa hal la budak ni pandang-pandang aku) kau tak bawa duit ke
kamu:haa..sambil pegang perut..
kawan: grr...nah la(nada kesian)
kamu:sedap nya nasi kamu ni..sambil lupa nak bagi..
kawan: hurm,,,(bagi sikit..dia abeskan semua)

tak baik buat macam tu...

nak berjimat pun berpada ok..jangan sampai jadi macam tu yer..

P/S:MAK DAH PANGIL MAKAN..TAK BOLEH KARANG BANYAK-BANYAK LAGI..K.TATA



salam sayang